Otomotiv devinden radikal karar! Fabrikada yüzlerce çalışanın yerini robotlar aldı!

ABD merkezli otomotiv devi General Motors (GM), Detroit’te elektrikli araç üretiminin merkezi olan “Factory ZERO” fabrikasında büyük bir dönüşüme imza attı. Şirket, binden fazla işçinin görev yaptığı alanlarda insanlarla yan yana çalışabilen 50 adet “kobot” (iş birlikçi robot) devreye aldı. Yönetim bu adımın küresel pazarda kalıcı olmak için zorunlu olduğunu savunurken, işçi sendikaları istihdamın gasp edildiğini ileri sürüyor. YÖNETİMİN SAVUNMASI ‘PES’ DEDİRTTİ Crain’s Detroit Business’ın aktardığı bilgilere göre GM yönetimi, otomasyon hamlesinin işçilerin güvenlik ve ergonomi koşullarını iyileştirmek amacıyla yapıldığını iddia ediyor. GM sözcüsü Kevin Kelly, “Operasyonlarımıza ileri teknolojiler entegre etme stratejimizin bir parçası olarak üretim ağımızda kobotlar kuruyoruz. Amacımız,…

2 dünya devi sipariş vermeyince 4.000 işçi zorunlu izne gönderildi

Endonezya’nın Batı Java (Bandung) bölgesinde faaliyet gösteren ve Nike ile Puma gibi dünya devlerine ayakkabı üreten Feng Tay Indonesia Enterprises şirketinde yaklaşık 4.000 işçi, yeni sipariş eksikliği ve hammadde krizi nedeniyle zorunlu izne çıkarıldı.  17 bin çalışanın olduğu dev tesis alarm veriyor Endonezya Cumhurbaşkanı Prabowo Subianto’nun çalışma ve işçi refahı danışmanı Said Iqbal tarafından pazar günü yapılan açıklamada, krizin boyutları gözler önüne serildi. Zorunlu izne gönderilen 4.000 işçi, fabrikanın yaklaşık 14.000 ila 17.000 kişiden oluşan toplam iş gücünün çok önemli bir bölümünü temsil ediyor. İşçiler, ellerindeki mevcut Nike sipariş partilerini tamamladıktan sonra evlerine gönderildi. Şirketin elinde, üretimin devam etmesini sağlayacak…