Güneş ışığından elektriğe öncü proje! Otoyollar elektrik üretiyor

Dünyanın İlk Güneş Enerjili Otoyolu Normandiya’da Açıldı

Normandiya bölgesindeki Tourouvre-au-Perche kasabasında Fransa’nın ilk güneş enerjili otoyolu hizmete girdi. 2880 adet güneş paneliyle donatılan 1 kilometrelik yol, çevreci ve sürdürülebilir bir ulaşım altyapısı sunuyor.

Yenilikçi Proje ve Güneş Paneli Uygulaması

Fransa Ekoloji eski Bakanı Ségolène Royal’in açılışını yaptığı otoyol, Fransız mühendislik firması Colas tarafından geliştirilen Wattway güneş panelleriyle kaplandı. Paneller, araçların ağırlığına dayanabilecek şekilde özel olarak tasarlandı ve pütürlü yüzeyleri yağmurda kaymayı önlemektedir.

Projenin temel amacı, güneş ışığını elektriğe dönüştürerek yerel enerji ihtiyacını karşılamaktır. Fransız yetkililer, 1000 kilometrelik bir otoyolun güneş panelleriyle kaplanması durumunda, 5 milyon kişinin yıllık enerji ihtiyacının %8’lik bir kısmının karşılanabileceğini belirtmektedir.

Bilimsel Cevaplar ve Tartışmalar

Güneş enerjili yolların potansiyeli konusunda bilimsel çevreler arasında tartışmalar sürmektedir. Almanya merkezli Solmove şirketinin genel müdürü Donald Müller-Judex, bu projelerin özellikle az trafik alan köy yolları ve sanayi siteleri için ideal olduğunu savunmaktadır.

Ancak, enerji uzmanı Craig Morris, gölgeleme sorununun verimliliği düşürebileceğini ve yatay panellerin eğimli çatı panellerine kıyasla daha az enerji ürettiğini belirtmektedir.

Hollanda’dan İlham Alan Güneş Enerjili Yollar

Fransa’daki proje, Hollanda’da başlatılan SolaRoad projesinden ilham almıştır. 70 metrelik bir bisiklet yolu, metrekare başına 70 kilovat saat enerji üreterek başarı sağlamış ve üç hanenin yıllık enerji ihtiyacını karşılamıştır. Ancak, uzmanlar maliyet ve dayanıklılık gibi zorlukların hala aşılmakta olduğunu belirtmektedir.

Uzman Görüşleri: Avantajlar ve Zorluklar

Projenin en büyük zorluğu olarak, güneş panellerinin ağır araçların baskısına karşı korunması öne çıkmaktadır. ABD merkezli SolarRoadways şirketinin kurucusu Scott Brusaw, güneş enerjili yolların sadece enerji üretimine yönelik olmadığını, aynı zamanda LED aydınlatma ve alttan ısıtma gibi özelliklerle akıllı yollar oluşturabileceğini savunmaktadır.

Ancak, Almanya’daki Fraunhofer Enstitüsü’nden yenilenebilir enerji uzmanı Dr. Martin Heinrich, güneş enerjili yolların maliyetinin diğer güneş santrallerine göre yüksek olduğunu ve verimliliğin optimize edilmesi gerektiğini belirtmektedir.

Related Posts

Bilim dünyası tedirgin: Dünyanın ilk “canlı bilgisayarı” üretildi

Birleşik Krallık’taki bir laboratuvar, biyoloji ile teknolojinin sınırlarını zorlayan bir gelişmeye imza atarak, silikon devreleri ve insan beyin hücrelerinin hibritleştiği dünyanın ilk ticari bilgisayarını tanıttı. Artık kiralanabilir durumda olan …

İsveç-Çin ortak yapımı model, 5 yıldızla en güvenilir elektrikli araç seçildi!

Elektrikli araç dünyasında ezber bozan bir başarıya imza atıldı! İsveç ve Çin’in ortak üretimi olan yeni nesil elektrikli otomobil, Avrupa’daki çarpışma testlerinden 5 yıldız alarak en güvenilir model ilan edildi.

7’li Ragbi Milli Takımları Kişinev’de sahne alacak

Moldova’daki 2025 Avrupa Trophy Serisi’nin 2. ayağında Türkiye 7’li Ragbi Kadın ve Erkek Milli Takımları mücadele edecek.

Katlanabilir iPhone üretimi sonbaharda başlayabilir

Katlanabilir telefon furyasına hala girmemiş olan Apple’ın üretime önümüzdeki aylarda başlayacağı ve yeni modelin 2026’da çıkacağı iddia ediliyor.

Trump’tan ‘Tiktok’ kararı

ABD Başkanı Trump, sosyal medya platformu Tiktok’un engellenmesine dair kanunun uygulanmasını 90 gün süreyle erteleyen kararnameyi imzaladı.

Paraşütle şehirlerarası yolculuk yaptı: Kahramanmaraş’tan Şanlıurfa’ya 7 saat uçtu

Kahramanmaraşlı yamaç paraşütü sporcusu Yılmaz Cansarı, gerçekleştirdiği uzun mesafe uçuşla dikkatleri üzerine çekti. Türkiye genelinde branşında ilk 20 sporcu arasında yer alan Cansarı, 7 saat boyunca gökyüzünde kalarak tam 230 kilometrelik mesafeyi kat etti.